آموزش معلم
شناخت معلمان زبان انگلیسی ضمن خدمت ایرانی درباره آموزش ارزش ها: مطالعه ترکیبی

عباسعلی رضائی؛ مجتبی اسفندیاری

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 26 تیر 1402

https://doi.org/10.22054/ilt.2023.73052.760

چکیده
  علیرغم اهمیت آموزش ارزش ها در دنیایی که به سرعت در حال تغییر است و باورهای معلمان، تحقیقات اندکی به بررسی این موضوع پرداخته است که چگونه معلمان انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی (EFL) ارزش ها را در کلاس های درس خود درک می کنند و به کار می بندند. مطالعه گزارش شده در این مقاله، ادراک معلمان زبان انگلیسی ضمن خدمت از آموزش ارزش ها و تصورات آنها ...  بیشتر

بینش فراگیران زبان با توانایی‌های متفاوت نسبت به تغییر کد توسط مدرسان

عباسعلی رضائی؛ سجاد فتحی

دوره 5، شماره 2 ، دی 1395، ، صفحه 254-233

https://doi.org/10.22054/ilt.2017.8060

چکیده
  تغییر کد یعنی حرکت بین دو یا چند زبان یا گونه­های یک زبان از دیرباز در حوزه آموزش زبان مورد پژوهش قرار گرفته است. در طی سال­های گذشته مطالعات زیادی در زمینه دلایل استفاده از تغییر کد و همچنین کاربردهای آن در آموزش زبان خارجی توسط زبان­شناسان کاربردی انجام شده است. مطالعه حاضر بینش­های فراگیران زبان انگلیسی با توانایی­های متفاوت ...  بیشتر